• Právě se nacházíte:

RECENZE: Divotvorný park aneb Nuda v parku

Oslava 750 let založení města má být v prvé řadě programově bohatá, má být řečeno s nadsázkou velká, má být originální. Vše ale akce Divotvorný park v rámci Slavností pod Radhoštěm postrádala.

Ti z vás, kteří čekali bohatý program (a já jsem patřil mezi ně), byli zklamáni. Malování na obličej. Na celou akci byla přítomna pouze jedna malující paní, která "bojovala" s nekonečnými zástupy netrpělivých dětí s ještě netrpělivějšími rodiči. Bubnování v altánu jakoby narušovalo celou atmosféru akce, než ji obohacovalo. Atrakce pro děti srovnatelné spíše vesnické zábavě než na oslavě 750 let založení města. Větší zábavu či možnosti pro děti už nabízí dětské hřiště vybudované Nadačním fondem manželů Hradilových.

Jdu dál a vidím loutkové divadlo. Vidím, nebo slyším? Aha, chvilku vidím, pak poté co se před mini loutkovou scénu narhnulo asi 10 prcků s dospěláckým doprovodem, už nevidím a pak už ani díky výpadku audio záznamu, neslyším. Nu což, však se můžu alespoň občerstvit. Na akci 750 let založení města mám na výběr ze dvou pokrmů. Hamburger, tedy abych upřesnil - mini hamburger a párek v rohlíku. Volím 3x minihamburger za které jsem zaplatil celkem 240,-Kč. Pivečko k tomu nesmělo chybět, kupodivu se na řadu dostávám hned.

Loutkové divadlo, Autor: Rožnovák.cz

Na scénu mezitím přišla skupina Bombarďák, nebo Bombardér? Né, byla to Bombarďák. V mých očích originální avšak těžko pochopitelná muzika, kdy jsem místy nevěděl, co si mám o tom myslet, zdali se pánové hledají v rytmu nebo zda danou píseň poprvé zkouší. Finální písní byla cover verze songu Cotton Eye Joe od skupiny Rednex a "bylo vymalováno".

Skupina Bombarďák, Autor: Rožnovák.cz

Bombardéry, tedy Bombarďáka (omlouvám se, stále si je pletu), vystřídal na pódiu rožnovský supercyklista Svaťa Božák, který byl obdařen tričkem s logem Rožnova (gratuluji) a velkým a hlavně zaslouženým potleskem. Svaťo, jsi borec!

V mezičase se připravuje další účinkující a mě napadá jedno slovo. Nuda. Nuda v parku. Nuda v parku při oslavě 750 let založení města. Nehraje hudba, nehraje nic, napadá mě další hamburger? Ne, tak sedím a čekám.

Akce je (asi) v plném proudu, na scénu nastoupil zpěvák mladé generace Sebastian. Show byla skvělá, úměrná věku umělce, písničky známé z YouTube či TV odzpívané a zahrané na úrovni. Po hodince hraní skupina Sebastian sklidila zasloužený potlesk. Palec nahoru kluci!

Skupina Sebastian, Autor: Rožnovák.cz

Čekání na dalšího interpreta, opět mě napadá slovo nuda. Ale!

Akce se blíží k závěru, po 90 minutovém zpoždění přichází (asi) zlatý hřeb večera - Lucie revival (PRAHA). Při první písničce si říkám: Au. Opravdu? Říkám si...opravdu?? Zpěvy transponované o dva až tři tóny níže (asi z důvodu šetření hlasivek), záměna slov v textu písní oproti originálu, absence klávesových podkladů, které Michal Dvořák tak pečlivě a důkladně do písní vytvářel. Nevím, pocit z jejich vystoupení byl prázdný, chladný a občas mi to připadalo jako parodie na Lucii revival. Vystoupení ve mě nezanechalo nic a podle reakcí okolí jsem na tom nebyl sám. Jen pevně doufám, že to kluci ze skupiny Lucie neslyšeli. Abych ale klukům moc nekřivdil říkám si, nesmí se porovnávat s neporovnatelnými. Pak z toho nevzejde nic dobrého. Na závěr si však nemůžu odpustit jednu otázku. Proč bylo nutné zvát Lucie revival až z Prahy, když jeden takový revival přímo v Rožnově máme?

Skupina Lucie revival (PRAHA), Autor: Rožnovák.cz

Suma sumárum musím říct, že od akce, která se koná jednou za 750 let, jsem čekal víc.

Hodnocení akce: 39%